Translate This Blog

+grab this

poniedziałek, 5 listopada 2012

Crypto-Asylum Online Riddle – Selfdefiant

Crypto-Asylum Online Riddle to gra typu zagadki stworzona przez Selfdefianta z pomocą graczy z Escape Games 24 i Facebooka. Na razie jest 14 leveli, ale ma się to zwiększyć. Znajomość angielskiego bardzo ułatwi zadanie.


GRAJ


Rate this posting:
{[['']]}

17 komentarzy:

  1. Level 1:

    czytamy kartkę:

    "Będziesz tutaj bezpieczny, mój najdroższy... Zapukaj tylko w drzwi. Twierdzisz że się nie otwierają? .. więc musisz zrobić coś jeszcze. O tak mój drogi pacjencie... Tak, oczywiście by wejść tutaj wariacie... musisz zajrzeć do źródła."

    klikamy na drzwi i pojawia się na górze okienko do wpisania hasła, hasła szukamy zgodnie z podpowiedzią w źródle strony internetowej, czyli klikamy na stronie (nie na oknie gry tylko gdzieś obok) prawym przyciskiem mszy i wybieramy "pokaż źródło strony" lub "wyświetl źródło strony"

    i tam szukamy hasła (najłatwiej poprzez ctrl+f)

    hasło wpisujemy do okienka

    OdpowiedzUsuń
  2. Level 2:

    zaznaczamy całą stronę (najlepiej poprzez ctrl+a) i pod napisem "Level#2" mamy podpowiedź jak klikać drzwi

    OdpowiedzUsuń
  3. Level 3:

    klikamy na krzesło, pod spodem pojawia się podpowiedź "jest tylko jedna rzecz jaką można teraz zrobić" (co się robi na krześle?)

    odpowiedź wpisujemy po angielsku

    OdpowiedzUsuń
  4. Level 4:

    klikamy na koniec korytarza, pojawia się podpowiedź "napisy są na ścianach" i miejsce na wpisanie odpowiedzi

    jeździmy kursorem po napisach na ścianach, niektóre literki się podświetlają

    po lewej stronie w.o.l
    po prawej stronie h.o.l

    anagramujemy to i mamy hasło

    link do strony gdzie można sprawdzać anagramy

    j

    OdpowiedzUsuń
  5. Level 5:

    jak klikniemy pośrodku na krzesła, pojawi się długi liścik, pal sześć co tam napisane (tylko opisuje symptomy schorzenia które jest hasłem)

    w tej scenie są 4 butelki, na nich są napisy, patrzymy na wielkie litery i anagramujemy je, wpisujemy hasło

    OdpowiedzUsuń
  6. Level 6:

    po prawej stronie są dwie butle, jak je klikniemy to pojawi się informacja co w nich jest, w jednej jest wapń (calcium), w drugiej żelazo (iron)

    jak spojrzymy na fioletową ściankę to jest tylko informacja, że wisi tam tablica okresowa pierwiastków

    sprawdzamy te pierwiastki na tablicy i patrzymy na ich symbole, anagramujemy je i mamy hasło, klikamy na drzwi i pojawia się okienko aby wpisać hasło (małymi literami)

    OdpowiedzUsuń
  7. Level 7:

    zdjęcie jest odbite wobec osi pionowej
    szukamy 5 różnic (kreseczki nad obrazkiem pokazują ile jeszcze zostało)
    różnice wskazujemy na obu częściach obrazka

    OdpowiedzUsuń
  8. Level 8:

    na oknie gry nic nie można zrobić, patrzymy na pasek adresu strony w przeglądarce i widać że końcówka jest jakaś poprzestawiana

    rood-ypeerc

    anagramujemy te słowa (każde osobno) i zamieniamy miejscami
    podmieniamy na pasku na prawidłowe i klikamy enter





    Level 9:

    przechodzimy przez otwarte drzwi

    OdpowiedzUsuń
  9. Level 10:

    klikamy na pianino

    nad napisem "back" po lewej stronie (na brązowym wąskim pasku) jest odnośnik do strony internetowej, klikamy go (otwiera się w nowym oknie)

    w momencie w którym gram jest błąd w grze, odnośnik ma postać

    http://www.melting-mindz.com/crypto-asylum/www.melting-mindz.com/crypto-asylum/images/Sheet-Music.jpg

    a powinien być

    http://www.melting-mindz.com/crypto-asylum/images/Sheet-Music.jpg

    (samemu można usunąć dodatkową część)

    w tym odnośniku jest zapis nutowy

    gramy nutki zgodnie z zapisem (od lewej do prawej, nie ważne czy z górnej czy dolnej pięciolinii)

    jak poprawnie zagramy przenosi nas na kolejną planszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurczę, w ogóle mi nie działa chociaż wpisuję tak jak powinno być.

      Usuń
    2. spróbuj jeszcze raz, na pewno działa, na końcu jest screen jak klikać klawisze

      Usuń
    3. Nie wiem dlaczego ... ale ja weszłam !

      Usuń
  10. Level 11:

    klikamy na drzwi, pojawia się miejsce na hasło i podpowiedź

    "Sześć drzwi białych (white), trzy drzwi zielone (green) i jedne drzwi srebrne (silver) to wszystko co widzimy"

    ustawiamy te numerki wg kolejności alfabetycznej kolorów (po angielsku oczywiście)

    OdpowiedzUsuń
  11. Level 12:

    klikamy na kieliszek, pojawia się miejsce na hasło i podpowiedź


    patrzymy na wielkie litery z podpowiedzi i anagramujemy je

    OdpowiedzUsuń
  12. Level 13:

    ponownie szukamy 5 różnic (kreski pokazują ile zostało), szukamy na obu częściach obrazka

    OdpowiedzUsuń
  13. Level 14:

    klikamy w sam środek obrazka i pojawia się miejsce na hasło i podpowiedź

    "patrzymy..."

    no właśnie, na co patrzymy (po angielsku)



    tutaj na razie mamy koniec gry (w przyszłości mają powstać kolejne poziomy)

    OdpowiedzUsuń
  14. ROZWIĄZANIA:

    L1:

    followme




    L2: right to prawo, left to lewo stąd

    P-L-P-P-L-L-P




    L3: na krześle siedzimy czyli

    sit



    L4: anagarm liter wlohol

    hollow




    L5: anagram liter drespesde

    depressed




    L6: żelazo ma symbol Fe, wapń to Ca, anagramujemy i mamy

    cafe




    L7: różnice

    screen do różnic level 7




    L8: na pasku z adresem strony w przeglądarce końcówka wygląda tak: rood-ypeerc

    anagramujemy literki rood -> door
    i
    ypeerc -> creepy

    przestawiamy je miejscami i podmieniamy tą część na pasku na

    creepy-door

    screen do paska adresowego level 8

    na koniec klikamy enter aby przeładować stronę




    L10: gramy zgodnie z nutkami z linku (nad napisem 'back' z lewej strony odnośnik do obrazka z zapisem nutowym)

    screen do grania nutek na pianinie

    jeśli ponumerujemy klawisze tak że klawisz z literą A jest 1 od lewej to gramy:

    5-2-5-2-6-3-7-4-1




    L11: wg podpowiedzi mamy:
    6 drzwi białych (white)
    3 drzwi zielone (green)
    1 drzwi srebrne (silver)

    kolory ustawiamy wg alfabetu
    green, silver, white i mamy hasło:

    3-1-6




    L12: patrzymy na wielkie litery w podpowiedzi dsna i anagramujemy

    sand




    L13: różnice

    screen do różnic level 13




    L14: patrzymy... w górę (to lampy pośrodku zdjęcia) czyli po angielsku

    up

    OdpowiedzUsuń

Komentarze bardziej lub mniej powinny dotyczyć gry, czyli chwalimy, narzekamy, informujemy o błędach, no i przede wszystkim pomagamy sobie przejść grę. W miarę możliwości starajmy się nie podawać gotowych kodów, tylko wytłumaczyć skąd takie rozwiązanie.

Dozwolone tagi HTML w komentarzach.

Komentować mogą użytkownicy zarejestrowani i anonimowi. Więcej tu.